top of page

לימודים והתנדבות

הידעתם? לצד מחקר והוראה, היעוד השלישי של האוניברסיטה העברית הוא יצירת חיבור ותרומה של האקדמיה לקהילה. היחידה למעורבות חברתית שתחת דיקנט הסטודנטים באוניברסיטה מיישמת את ייעוד זה הלכה למעשה.


שמי עידן טרגר, אני סטודנט במחלקה לתקשורת, מסיים את שנתי השנייה ובמקביל רכז תוכנית מת"ן – מעורבות חברתית תמורת נ"ז. למי שעדיין לא מכיר - אנחנו מאפשרים לסטודנטים בתואר ראשון לבצע מעורבות חברתית באחד מ-110 הארגונים המאושרים על ידי האוניברסיטה ובתמורה לקבל 2 נ"ז במסגרת קורסי אבני פינה.


הלימודים במחלקה תרמו לי בעבודה ובתחומים רבים לאורך הדרך. בשנה שעברה השתתפתי בסדנה "עיתונות ברשת" של ד"ר יעקב נצר. בסדנה למדנו איך נכון לבנות ממשק של אתר אינטרנטי, איך לחשוב על הפרטים הקטנים, על נוחות המשתמש וכמובן על האסתטיקה והנראות. מיד עם תום הסדנה וכחלק מתהליך ההתחדשות של האוניברסיטה, השקנו ביחידה מערכת תקשורת חדשה המאפשרת לסטודנטים להתחבר לארגונים רלוונטיים בקלות ויעילות עבור כל הצדדים. בעזרת שימוש בכלים הפרקטיים שקיבלתי בסדנה לקחתי חלק בתהליך אפיון המערכת, בנייתה ועיצובה בפועל ובתחילת השנה הנוכחית השקנו את פורטל הארגונים החדש. דרך הפורטל שבנינו, יצרו קשר עם הארגונים השונים כ-1000 סטודנטים השנה. עד כה, אותם סטודנטים ביצעו מעל 28 אלף שעות מעורבות חברתית מעשיות (והמספר ממשיך לעלות).


לפני שהתחלתי לעבוד כרכז התוכנית, השתתפתי בה בתור סטודנט. פעלתי בארגון "המרכז לקהילה האפריקאית בירושלים" והקמתי יחד עם בת הזוג שלי קורס מחשבים ייעודי למבקשי המקלט בעיר. המעורבות החברתית לצד הלימודים אפשרה לי לפגוש אנשים חדשים, לצאת מאזור הנוחות, להכיר גוונים חדשים ומיוחדים בעיר ולהרגיש שאני נותן מעצמי באמת. כשסיימנו את הקורס החלטתי להמשיך לסמסטר חדש עם קבוצה חדשה ולהמשיך להתנדב ללא תמורה. היום כבר סיימתי את הסמסטר השלישי שלי ואני מחכה בקוצר רוח לפתיחת הקורס בסמסטר הבא.


עידן ובוגרי קורס המחשבים שהקים
עידן ובוגרי קורס המחשבים שהקים. צילום: המרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

ההתנדבות לצד הלימודים משמשת עבורי "מקום מפלט" מהעומס של חיי היום-יום והלימודים, למדתי על עצמי המון והכרתי אנשים נפלאים. אני ממליץ לכל סטודנט וסטודנטית באוניברסיטה לנצל את ההזדמנות המדהימה הזו ולבחור ארגון שמתאים לכם ומעניין אתכם, אחד כזה שיגרום לכם לרצות להמשיך גם מעבר ל-40 השעות הנדרשות לצורך הנ"ז.


אתם מוזמנים תמיד לבקר באתר שלנו ולשלוח לי הודעה בכל שאלה, מחשבה או התייעצות שיש לכם בשמחה volunteering@savion.huji.ac.il.

84 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page